תוספים לבריאות מעי עופות ולשיפור ביצועים

גורמים רבים משפיעים על בריאות מעיים , ולפיכך על ביצועי העופות - מבנה ומרכיבי התערובת משחקים תפקיד מרכזי בנזק לבריאות המעי באמצעות גורמים אנטי תזונתיים - רעלני פטריות וגורמי מחלה שונים.

ההשפעה המשולבת של איכות מים והרכב התערובת, מגדילה עוד יותר את ההשפעה על בריאות המעיים וביצועי העופות. זיהום בקטריאלי של מזון ו / או מים יכול להזיק למעי, ובדרך כלל יוביל לתגובה דלקתית של המעי. תהליך דלקתי דורש אנרגיה מבוזבזת. ביחד עם הקטנת משך הזמן של החומר הנעכל במעי, מופחתת זמינות חומרי הזנה לבעלי הכנף.

התוצאה של תחלואת מעי יכולה להיות שלשולים, הגורמים להרטבת הרפד. אלו עלולים להוביל לנגעים בכרית כף הרגל בפטמים ותרנגולי הודו . שלשול יכול להוביל גם לביצים מלוכלכות במטילות אשר עלול לגרום למספר רב יותר של ביצים מושמדות.

 

מחלת הקוקסידיוזיס בעופות 

קוקסידיוזיס הינה מחלה הנגרמת על ידי פרוטוזואה, טפיל חד תאי ממין Eimeria. במחזור חיי טפיל הקוקסידיה, הוא חודר לתאי המעי, מתרבה בתוכם וגורם נזק רב ומחלה קשה המובילה בדרך כלל למוות.

הטפיל נמצא בלול על המצע ומועבר לעופות על ידי אכילה של אאוציסטים. במערכת העיכול האאוציסטים מתפרקים לספורוזואיטים, אשר חודרים ומתרבים בתאי אפיתל המעי ופגיעתם מפחיתה את שטח הספיגה האפקטיבי במעי ונגרמת פגיעה בזמינות נוטריינטים מהמזון.

לבריאות חיות המשק - מניעה משתלמת מטיפול
למידע נוסף צרו איתנו קשר